Identyfikowanie oczekiwań szkoleniowych.

O roli pracowniczych szkoleń nie trzeba chyba nikogo przekonywać, mają one ogromne znaczenie i w firmowej organizacji i w zawodowym rozwoju pracowników. Jednak nie wszyscy są już świadomi faktu, jak istotne jest precyzyjne i dokładne określenie potrzeb szkolących się, co będzie się przekładać na wybranie odpowiedniej formy i zakresu szkoleń, a co się z tym wiąże ma wpływ na ich skuteczność i efektywność.

Spora część przedsiębiorców zamierza sobie zawracać tym głowy, zamawiając dla przykładu Symulacje Biznesowe
zupełnie przypadkowo lub ulegając podesłanym reklamom. Podejście tego typu niestety skutkuje tym, że takie szkolenia nie są efektywne w stu procentach, z pewnością w większości przypadków pracownicy na nich skorzystają, ale nie wykorzysta się w pełni ich możliwości i potencjału.

Z tego też powodu przed ostatecznym zatwierdzeniem planu szkoleń należy określić ze szczegółami, jakiego rodzaju możliwości ma zespół pracowników, i dopiero w oparciu o to podejmować decyzje. Taki etap czasem może chwilę potrwać i będzie wymagał pewnej aktywności, ale jest niezbędny do wypracowania określonej efektywności szkoleń.

W takie ustalenia zaangażować się powinni zarówno zatrudnieni pracownicy, ale również trenerzy, którzy zajmą się zajęciami, tylko pełna współpraca tych wszystkich osób pozwoli wybrać odpowiednie rozwiązanie. Jeśli chodzi o firmę zamawiającą szkolenie dla pracowników wymagany będzie przede wszystkim udział wyższej kadry zarządzającej i bezpośrednich przełożonych osób obejmowanych szkoleniem.

Niezwykle istotną rolę odgrywa również aktywność na odpowiednim poziomie pracowników. Muszą być oni całkowicie świadomymi członkami tego procesu, ponieważ w praktyce oni skorzystają na tym najbardziej. Powinno oni współpracować odpowiednio z ludźmi, którzy są odpowiedzialni za przygotowanie diagnozy, co z reguły wiąże się ze szczerymi odpowiedziami na pytania, które są stawiane.

Diagnozę realizuje się na wiele różnych sposobów, jednak każda z nich będzie się sprowadzać do określenia oczekiwań i potrzeb pracowników i organizacji. Jeżeli proces ten zostanie odpowiednio wykonany, to z całą pewnością zrealizowane szkolenia będą użyteczne.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Szkolenia. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.